Communicatie training
Communicatieve vaardigheden
Notuleren
Notuleren PC Laptop
Zakelijk corresponderen
Klantgericht schrijven
Klantgericht telefoneren
Snellezen
Assertief optreden
Time management
Meer communicatie trainingen
communicatie trainingen
Communicatie training Communicatieve vaardigheden Notuleren Notuleren PC Laptop Zakelijk corresponderen Klantgericht schrijven Klantgericht telefoneren Snellezen Assertief optreden Time management Meer communicatie trainingen
Ondersteunende communicatie training:
Timemanagement

Time management is een belangrijke ondersteunende communicatietraining. Je leert je tijd effectiever te gebruiken. Je leert beter doelen bepalen, te plannen, en de juiste prioriteiten te stellen. Je leert ‘nee’ zeggen, delegeren en omgaan met deadlines. Ook leer je meer aandacht aan je communicatie te besteden, waardoor minder tijd verloren gaat.

Onderwerpen
In de ondersteunende communicatie training timemanagement behandel en oefen ik de volgende onderwerpen met je:

Hoe verloopt je werkdag? Wat wil (moet) je allemaal doen? Lukt dat ook? Waarom wel, waarom niet? Word je vaak onderbroken in je werk? Door wie? En waarom? Was de storing echt nodig? Doe je (vaak) werk dat eigenlijk iemand anders zou moeten doen? En waarom doe je dat dan? Welk werk blijft liggen? En waarom juist dat werk? Doe je aan actief Deadline Beheer? Of is het meer “first thing in, first thing out”.

Hoe plan je je dag? Wat wil je perse vandaag gedaan hebben? En waarom? Welke werkzaamheden moet/kan je echt delegeren? En gebeurt dat, of niet? Hoe zeg je duidelijk, maar toch overtuigend en beslist “nee”, “overmorgen”, of “over een week”? Heb je een realistisch beeld van hoeveel tijd bepaalde werkzaamheden werkelijk kosten? En is dat vergeleken met anderen langzaam of snel?
Wat was het (generaal) Eisenhouwer schema ook al weer? En waarom werkt dat goed?
Ben je voor je werkzaamheden veel afhankelijk van anderen? En houden die zich aan hun afspraken? Houd je je aan je eigen planning? Wanneer wel, wanneer niet?

Welke aspecten van je werkzaamheden (je doorsnee dag) geven je de meeste stress? Waardoor, en is er wat aan te doen? Wat? Vind je jezelf assertief? En is dat ook zo? Zijn er bepaalde collega’s of leidinggevenden die je plannen vaak in de war maken? En wat kan je daar tegen doen? Wat zijn persoonlijke valkuilen bij het omgaan met je tijd? Hoe ontwijk je die? Wat gaat goed en wat kan beter?

Verder komt aan de orde
Doelgericht delegeren
Persoonlijke doelen stellen
Plannen en organiseren
Doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen
Stressbestendigheid

Resultaat
Na de training timemanagement kan je de voor jou zelf en je werksituatie belangrijke doelen bepalen. Je hebt bovendien geleerd voor jou haalbare doelen te stellen. Je stelt je prioriteiten en maakt realistische schattingen van de hoeveelheid tijd, middelen en benodigde vaardigheden die je nodig hebt om deze doelen te bereiken. Je communiceert effectiever met je collega's, leidinggevenden en klanten. Ook stel je je assertiever op bij die contacten. Na verloop van tijd zal je het bevrijdende gevoel krijgen dat er meer uren in een dag zitten dan je daarvoor dacht.

Voor wie?
De training time management is bedoeld voor iedereen die effectiever en efficiënter met zijn (beperkte) tijd om wil gaan. Voor iedereen die (soms) het gevoel heeft, dat hij/zij het te druk heeft. En ook voor diegenen die willen voorkomen dat ze dat gevoel krijgen.


Stappenplan communicatie trainingen
Hieronder vind je de stappen die we doorlopen om een succesvolle trainingsdag te organiseren.

Stap 1

Je belt of mailt me om contact te leggen. In een telefoongesprek overleggen we samen hoe de door jou (jullie) gewenste training het beste opgebouwd kan worden. Ook stellen we een datum vast die je het beste uitkomt.
Stap 2

Je ontvangt van mij een offerte met daarin een overzicht van de training en de afspraken die we gemaakt hebben. Je gaat akkoord met de offerte, of je geeft aan wat je gewijzigd wilt hebben en gaat akkoord met de gewijzigde offerte.
Stap 3

Je ontvangt een intakeformulier waarop je je leerdoelen aangeeft. Je stuurt door je zelf gemaakte notulen op. Je geeft aan wat je als lastig ervaart bij het maken van notulen. Zonodig hebben we hierover telefonisch contact.
Stap 4

De training zelf. Ik adviseer altijd de groepen niet te groot te maken. Maximaal zes tot acht personen. Meer deelnemers kan wel, maar is veel minder effectief. Met zes deelnemers is het nog mogelijk om aan elke deelnemer ruimschoots aandacht te besteden. We werken bijvoorbeeld met een CD met vergaderfragmenten en nemen voldoende tijd om ervaringen uit te wisselen en de opdrachten goed na te bespreken.

Aan het eind van de training stellen we vast welke verbeterpunten er voor jou persoonlijk zijn. Deze persoonlijke verbeterpunten zet je daarna om in een persoonlijk actieplan.

Getuigschrift
Aan het eind van de training ontvang je het Carine Kopstein trainingscertificaat. Dit is een getuigschrift waarop staat aangegeven dat je aan de training notuleren hebt deelgenomen.

Voor meer informatie:
0626200789
mail@ckc.co.nl